Skóre
Smyslem Skóre je poskytnout jednotný systém hodnocení napříč různorodými kritérii úspěchu marketingových agentur. Ty jsou ve výpočtu zohledněny následujícím způsobem:
Agenturní liga vznikla jako modul aplikace Pitchbie s cílem usnadnit rozhodování klientů o tom, které agentury přizvou do svého tendru. Proto uvádíme výhradně ocenění, která agentura získala v pozici vedoucí agentury.
Zdrojem pro tyto informace jsou oficiální stránky jednotlivých soutěží, které vždy uvádí přihlašující agenturu.
Je-li uvedeno více přihlašujících agentur, ocenění se přidělí každé z nich.
V tomto případě je ocenění přiděleno všem agenturám uvedeným pro danou kampaň. Předpokládá se, že tyto agentury se na tvorbě kampaně podílely významným dílem, a proto přihlašují společně.
Pokud agentura změnila svůj název, aniž by změnila své IČO, změní se pouze její název a zůstávají jí přiřazena všechna dřívější ocenění. Původní název bude zachován jako alternativní název pro účely vyhledávání.
V případě změny IČO:
- zůstává původní agentura v databázi a její příznak se změní na „Uzavřeno“. To znamená, že se nadále objevuje v seznamu nejlépe hodnocených agentur, ale není dohledatelná v seznamu aktivních agentur (Galerie kreativců) a nelze ji pozvat do tendru.
- je vytvořena nová agentura s novým názvem
- dřívější ocenění zůstávají původní agentuře
Agenturní liga přebírá výsledky z tendrů organizovaných pomocí aplikace Pitchbie. Výsledky z tendrů budou přibývat postupně podle toho, jak budou realizovány v Pitchbie.
Doplňkové informace k datům
Níže naleznete přehled zemí, jejichž údaje jsou v současné době k dispozici v aplikaci Agenturní liga, se specifikací údajů pro úplnou transparentnost.
Vydání žebříčků v letech 2020 a 2021 byla odložena na podzim z důvodu omezení souvisejících s rozšířením COVID-19.
Vydání žebříčku v roce 2022 se neuskutečnilo; bylo odloženo na jaro následujícího roku, resp. ceny ADC se tak vrátily k původnímu jarnímu termínu před COVID-19. V edici 2023 se tedy hodnotilo období 1,5 roku.
Za roky 2019 a 2022 nejsou veřejně dostupné informace o kampaních zařazených do užšího výběru (shortlistu).